Bodens Ridklubb

Föreningen

Bodens ridklubb härstämmar från Boden Fältridklubb som startades 1907. Bodens RIdklubb grundades 1968 och är en ideell förening med ridskole- tävlings- ungdoms och paraverksamhet. Vi har cirka 600 aktiva medlemmar.

Vi vill skapa goda förutsättningar för utveckling och gemenskap.

Anläggningen, som ägs av Bodens kommun, driftas av BRK och ligger i utkanten av Torpgärdans västra industriområde cirka fem minuters bilväg från centrala Boden Här finner du fina året-runt-ridvägar, terrängbanor och paddockar samt två ridhus. Föreningen äger cirka 32 hästar och ponnys som går lektion under veckorna. Vi bedriver också tävling och träning inom grenarna hoppning, WE och dressyr för dig med egen ponny/häst eller för dig som vill tävla ridskolehäst.

Vi har ridlektioner för barn, ungdomar och vuxna, från nybörjare till avancerad nivå i våra drygt 50 lektioner vi har varje vecka fördelade på alla veckans dagar utom lördagar.

Vi är en populär fritidsgård för ungsomar och jobbar kontinuerligt med att hitta nya aktiviteter som passar fler av våra medlemmar. Välkomna!

Publicerad: 2022-09-15

Senast uppdaterad: 2024-03-20