Gå till innehåll
Bodens Ridklubb

Verksamhetsidé, värdegrund och vision

Bodens Ridklubbs verksamhetsidé

BRK är en ideell förening där gemenskap, kunskap och engagemang möts i en trygg och trivsam miljö med hästen i centrum.

Värdegrund

Med hästens välbefinnande i centrum präglas vår verksamhet av glädje, kunskap och gemenskap!

Vi känsla!

Vi strävar efter att utveckla det ideella engagemanget som är basen för hela verksamheten. I vår förening respekterar vi varandra och visar respekt för fattade beslut och regler. Vår gemenskap är jämlik och öppen för alla oavsett ambitionsnivå. Vi tar ansvar för hästarna, oss själva och varandra.

Kvalitet
Alla aktiviteter som sker i föreningen ska vara välplanerade och välorganiserade. Med en genomtänkt verksamhet påverkar vi attityder och värderingar på ett positivt sätt. Vi verkar i enlighet med Svenska Ridsportförbundets riktlinjer.

Utveckling

Föreningen ska utvecklas i enlighet med vår värdegrund. Vår verksamhet är lekfull, allsidig och bygger på individens egna behov och förutsättningar och tar hänsyn till variationer i utvecklingstakten.

Vision

Genom engagerade och aktiva medlemmar vara ledande utbildnings- och tävlingscenter för ridsporten i Norrbotten.

Publicerad: 2022-11-30

Senast uppdaterad: 2022-11-30